diumenge, 21 d’octubre del 2012

Gorges de Carançà

Dissabte 11 d' agost de 2012

Ens aixequem d' hora i agafem la carretera direcció Perpinyà, abans d' entrar-hi ens desviem a l' esquerra per la N116 direcció Prades. Creuem Prades per la mateixa carretera fins arribar al poble de Thues-entre-Valls. Allà seguim les indicacions que ens duran al pàrquing ón comença la ruta de les gorges.
Per estacionar el cotxe hi ha un pàrquing força gran que tan sols has de pagar 2€ per un dia, també hi ha un petit bar i un punt d' informació.
Comencem a caminar per un camí que hi ha al final del parquing que passa per sota d' un pont per ón circula el tren groc de la Cerdanya.

A partir d' aquí el camí es fa estret i comences un recorregut espectacular enmig de la natura. Nosaltres en creuar aquest pont vam notar una baixada de temperatura, aire fresc que venia de la gorja.
El camí es fa estret i va paral·lel al riu fins arribar a una cruïlla on a la dreta hi veiem un pont i un rètol que indica "cornises" i davant nostre el camí que segueix en direcció "passarel·les". Seguim recte i el camí poc a poc va pujant. En agafar alçada veiem davant nostre el camí de les "cornises", que agafarem de tornada.

A partir d'aquest punt el camí comença a baixar fins a tornar a seguir arran de riu, i ben aviat comencem a trobar les "passarel·les". Aquest tram és molt divertit però s' ha d' anar amb compte de no relliscar o posar un peu en fals, tot i que sempre tens una corda per agafar-te al costat. Quan comences a creuar un pont al posar el primer peu es mou, baixa una mica tens una sensació de diversió o et pot fer una mica de respecte, depèn de cadascú, pero la veritat es que us he de dir que estan molt ben assegurats i les instal·lacions es veuen molt noves.

En el nostre cas el dia que vam anar va ploure i el camí es pot complicar una mica perquè rellisca més i s' ha de vigilar més.
El camí de tornada el vam fer per les "cornises", vam gaudir d' unes vistes espectaculars de la gorja, però és el lloc ón més amb compte s' ha d' anar ja que el camí és ple de pedres i és força estret tot i que també hi ha una corda a la paret per agafar-se. Aquest camí es completament pla, hi ha una petita ascensió a  l' inici. El camí ens torna a portar a la cruïlla que em trobat al principi.

Camí de les cornises

Cal comentar que és un recorregut de dificultat mitjana, s' ha d' anar amb calçat adequat, i si es porten nens vigilar-los de ben aprop.
Nosaltres esperem tornar i poder arribar fins el refugi.