diumenge, 9 de desembre del 2012

Camí de ronda de Sant Pol a Calella

Diumenge 25 de novembre de 2012

Avui hem fet una caminada improvitzada i prou bonica per la costa del Maresme. De Sant Pol de mar a Calella.
Hem aparcat el cotxe al costat de la riera de Sant Pol, on hi ha un ampli aparcament i al costat un parc on esbargir-se. Hem començat a caminar pel passeig de mar en direcció al port. És un tram curt però es poden veure vàries cases d'indianos i de pescadors. Abans d'arribar a l'estació seguim per uns carrerons de dins el poble, amb el seu encant de poble petit i tranquil. Tornem a sortir al passeig i seguim caminant tot deixant el port a la nostra dreta.
Voregem un edifici força gran, amb unes balconades d'enveja des d'on només es veu el mar i l'horitzó i des d'on només s'escolta el soroll de les onades i les gavines. Arribem a la sorra i passem per darrera d'un restaurant situat a la mateixa platja que es diu Banys Lluís. A partir d'aquí el camí segueix la via de tren.

Arribem a una platja sota d'una penya on hi ha un mirador. El camí es bifurca cap a unes escales que pugen fins al mirador o un corriol que va cap a la platja. Nosaltres escollim el corriol que s' endinssa per un canyissar amb molt d' encant.

Corriol

Seguim caminant per la platja fins voltar la penya que fa de mirador, davant nostre s'obre una altra platja més gran. A l'esquerra trobem unes escales que pugen fins el mirador. Un cop a dalt passem per sota d'un llarg pont de fusta que creua la nacional i seguim per la vorera en direcció Calella. Des d'aquí contemplem la platja buida però en algún moment molt transitada ja que sembla que hi hagi mil petjades!  el mar calmat, i fins i tot algún submarinista valent pescant entre les roques, la sorra de la platja.

Passem pel peu del far i arribem a la platja de Calella.

Far de Calella
Platja de Calella

Arribats aquí tornem enrera fins al pont de fusta que hem trobat just després del mirador. A tornada decidim desviar-nos a la dreta per anar a visitar les torretes. Creuem el pont i seguim el camí fins a trobar un trencant a mà esquerra que s'enfila escales amunt i ens porta dalt d'una penya, com podem veure a la fotografia següent:

Pont de fusta
Escales amunt

En arribar a dalt de la penya trobem dues torres mig derruïdes, les Torretes de Calella.
Les torretes són dues torres construides cap a la meitat del segle XIX, eren part de la xarxa de telegrafia òptica que comunicava tota la costa. Des del mirador natural on estan construides es pot veure tota la costa del Maresme, i en dies clars fins i tot la ciutat de Barcelona.